Sunday, May 15, 2011

Great version of Pooh



I had no idea that there were other animated versions for Winnie the Pooh and I was delighted to find this great Russian version and I feel in love with it.
It has great design, timing, animation and voices. The animation is particular good because it's so simple. I am so used to do or trying to do more complex animation and when I saw this I felt that you can also communicate with very simple animation, with no gimmicks. I thought the Russian animators did it just right, with sincerity, with no formulaic movements.
I think I will have to re-think my way of animating after seeing this, which is difficult, but gave me a lot of inspiration.
I hope you enjoy it too. There are other great episodes of it on Youtube, check them all out, specially the one with Eeyore, just great.

Eu nao tinha ideia de que existisse outras versoes animadas do Ursinho puff e achei o maximo ter encontrado essa versao Russa, pois fiquei encantado com ela.
Achei os designs fantasticos e adorei o timing, animacao e as vozes. A animacao e muito boa porque e bem simples. Eu estou acostumado a animar personagens e movimentos complexos e quando eu vi essa versao eu aprendi que pode-se tambem comunicar o que voce quer como animador com uma animacao simples, sem truques pra chamar a atencao.
Eu achei que os animadores Russos fizeram um trabalho muito bem feito com sinceridade e sem movimentos desnecessarios ou cliches.
Eu acho que preciso re-pensar o meu modo de animar depois de ter visto isso, o que e dificil mas me deu muita inspiracao.
Espero que gostem tambem. Ha outros episodios tao bons quanto esse no Youtube, especialmente o do Eeyore.

6 comments:

  1. Hedgehog in the Fog
    http://www.youtube.com/watch?v=tx72b5pXXYM&feature=player_embedded
    This cartoon named best animated film of all time!

    At one time the Vatican has bought Soviet cartoons, because they are very sincere, and teach good.

    ReplyDelete
  2. Eii Sandro, post em português hein =D vou comentar em portugueês também haha
    Então, vou ser sincero que logo que olhei achei um pouco estranho (até por ser um grande fã da Disney e suas animações bem mais complexas), mas como você elogiou eu resolvi dar uma chance pro desenho haha e vou te falar que não me arrependi. É engraçado como a animação simples e design dos personagens, junto com a história, fazem dessa animação uma coisa bacana de assistir. só não gostei muito dos cenários. Tenho uma pergunta, se você tivesse que citar 1 cena de animação que dá uma aula de timing, poses e acting, qual seria?

    ReplyDelete
  3. This film directed by Fiodor Hitruk.Big master.He is very old now.I'am glad I met him.:O)

    ReplyDelete
  4. Hey A. Riabovitchev,

    Thanks for the info, I really wanted to know who made these beautiful films. You are luck to have met him.
    Are there other work by him that you can tell us?

    ReplyDelete
  5. here's Fyodor Khitruk's imdb filmography: http://www.imdb.com/name/nm0451658/

    Look for "Toptyzhka" (Teddy Bear), a delicate cut-out short, and "Kanikuly Bonifatsiya" (Bonifacy's Holiday) that has some great design.

    There's also a funny little film called "film, film, film" on youtube: http://www.youtube.com/watch?v=YqwxWlU5ON0

    ReplyDelete
  6. http://www.dailymotion.com/video/xf20a7_film-film-film-by-fyodor-khitruk-19_shortfilms

    It's film film film.Ineresting this film was made year when I was born.Somebody told me that Fiodor Savelevich Hitruk seen Hitler in Germany in real life.He was translater,before 2 war.

    ReplyDelete